Η Ελλάδα αλλά και η παγκόσμια τέχνη του κινηματογράφου θρηνούν το χαμό του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Αγγελόπουλου που έφυγε απο τη ζωή στα 77 του χρόνια, με τον πιο άδοξο τρόπο, μετά το τροχαίο που είχε σήμερα το απόγευμα σε περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας, όπου βρισκόταν για τα γυρίσματα της νέας ταινίας του. Ο μεγάλος σκηνοθέτης, ο οποίος επρόκειτο να κάνει γυρίσματα και στην Πάτρα,  παρασύρθηκε απο μηχανή που οδηγούσε ειδικός φρουρός ο οποιος βρισκόταν εκτός υπηρεσίας και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο Μετροπόλιταν  με βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και  κατάγματα.

Αμέσως εισήχθη στο χειρουργείο, αλλά κατά τη διάρκεια της επέμβασης υπέστη δύο ανακοπές και στη συνέχεια κατέληξε  από ακατάσχετη αιμορραγία, ενώ είχε υποστεί συντριπτικά κατάγματα σε ζωτικά σημεία του σώματός του. Το ιατρικό ανακοινωθέν, σύμφωνα με την ΝΕΤ, αναφέρει ότι είχε υποστεί ρήξη σπλήνας, αριστερού νεφρού και του ιερού οστού, από όπου και η αιμορραγία, η οποία κατέστη μοιραία.

Στο πλευρό του βρέθηκε από την πρώτη στιγμή η σύζυγός του, ενώ νωρίς το βράδυ, στο νοσοκομείο βρέθηκαν ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δόλλης και ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, τον μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη   παρέσυρε μοτοσικλέτα στην περιφερειακή οδό Δραπετσώνας, μετά το πρώτο τούνελ, στο ρεύμα προς Κερατσίνι. O σκηνοθέτης βρισκόταν στο σημείο για γύρισμα και ξαφνικά παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα που οδηγούσε ειδικός φρουρός ο οποίος ήταν εκτός υπηρεσίας. Μάλιστα, και ο ειδικός φρουρός νοσηλεύεται στο Αττικό Νοσοκομείο.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1935. Εγκατέλειψε στο πτυχίο σπουδές στη Νομική Σχολή Αθηνών για το ενδιαφέρον του για τον κινηματογράφο. Το 1961 ξεκινάει σπουδές στη Σορβόνη, το 1962 δίνει εξετάσεις και γίνεται δεκτός στην περίφημη γαλλική σχολή κινηματογράφου, IDHEC.
Στην Ελλάδα όπου επιστρέφει μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του το 1964 δουλεύει ως κριτικός κινηματογράφου στην “Δημοκρατική αλλαγή”. Εκεί γνωρίζεται με το Βασίλη Ραφαηλίδη, με τον οποίο το 1969 θα εκδώσουν το περιοδικό “Σύγχρονος κινηματογράφος” μια έκδοση που την αγκαλιάζουν και τη βοηθούν πολλοί νέοι σκηνοθέτες. Ανάμεσα τους ο Παντελής Βούλγαρης και ο Λάκης Παπαστάθης.

Η καριέρα του ως σκηνοθέτης, ξεκινάει με μια ταινία που γυρίζει στην Θεσσαλονίκη, για το νεανικό συγκρότημα Φόρμινξ του Βαγγέλη Παπαθανασίου, που όμως δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Ολοκληρώνει όμως την “Εκπομπή”, την πρώτη του ταινία μικρού μήκους το 1968, που προκαλεί αίσθηση στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και παίρνει το βραβείο των κριτικών. Η “Αναπαράσταση”, η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους το 1970, βραβεύεται στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

Το 1972 γυρνάει τις “Μέρες του 36” Tο 1974-75 τον “Θίασο” την πιο πολυβραβευμένη του ταινία και αυτή που του χαρίζει διεθνή αναγνώριση. Δεν είναι λίγοι οι κριτικοί και οι ιστορικοί του κινηματογράφου, που την περιλαμβάνουν στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Μετά από τον Θίασο ανοίγεται ο δρόμος για διεθνείς συμπαραγωγές και η πορεία των ταινιών του είναι λαμπρή και στα διεθνή φεστιβάλ άλλα και στις κινηματογραφικές αίθουσες, αφού αγαπιούνται από κοινό και κριτικούς.
Ο Αγγελόπουλος ήταν ο πιο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης. Οι ταινίες του έχουν τιμηθεί ανάμεσα στα άλλα με τα περισσότερα από τα βραβεία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Χρυσό φοίνικα του φεστιβάλ των Καννών, το Χρυσό και τον αργυρό λέοντα του φεστιβάλ της Βενετίας, το βραβείο Φέλιξ καλύτερης ευρωπαικής ταινίας, το βραβείο fipresci, και πολυάριθμα βραβεία κριτικών και ενώσεων κριτικών σε όλο το κόσμο.

thebest.gr